söndag 25 april 2010

Det blev bra ändå!

Att jag stannade hemma alltså! Jenny och Jeppe med barn har varit här hela helgen och hjälpt oss ute på gården! Sååå fint blev det, fast det är en lång väg kvar tills det är precis som jag vill ha det! Vi har räfsat hela gården, fått upp studsmattan, eldat i dikesrenen, eldat upp en massa ris och bråte och rensat i rabatten och gjort grunden för en ny rabatt som jag ska flytta innehållet av den gamla till. Plus att jag måste köpa lite nytt för den nya rabatten blir mycket större! Haft mycket roligt och barnen har lekt. På lördagen var vi ute från klockan 13 till klockan 22 med ett avbrott för middag. Och man känner verkligen i kroppen idag att man har arbetat tungt i helgen. Men det är ju bra, jag mår mycket bättre nu när man kan vara ute och solen skiner och värmer själen!













3 kommentarer:

Monaxe sa...

Visst är det skönt att man äntligen kan vara ute igen, utan att frysa och vara påpälsad massor av kläder. Underbart dessutom när man känner att man är nöjd med dagen och det blir fint i trädgården. Fina foton, gillar altankanten skarp med den vågoga linjen! Hoppas att du mår helt OK nu?
//Monica

piapiggelin sa...

oj vilken fin solnedgång, det verkar inte helt fel att bo ute i geta :)

Trollmammanlowa sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det och önskar dig ett försenat grattis. Kram