lördag 21 augusti 2010

Grrrr karlar!

Fy fan vad trött jag blir på mannen i huset ibland! Som idag hade vi storröjning både i källaren och i en skrubb som finns i vårt sovrum, men när allt som vi tagit ur skrubben och fört ner det till källaren så bara sket han i resten och ut óch pulade på sin JÄVLA traktor istället. Då vart tydligen resten som var kvar att göra mina sysslor.. Jag får jämt städa det här jävla huset själv och jag är såå SATANS trött på det nu. Nu tänker jag skita i och städa så får vi se om han tar tag i dammsugarn så småningom.. Jag får sköta precis allt utom att laga mat. Jag vill kanske också göra nåt annat nån gång!

6 kommentarer:

Ida sa...

Sådär är det i de här huset också, jag får städa och städa.. och städa. Byka, laga mat, bädda rent.. Och han är ute och gör nåt som han tycker om att göra. Typiskt karlar!

Camilla sa...

Jo tack jag känner igen mig. Vi hade ett snack om det igår senast att inget blir gjort om jag inte tvingar honom till det med pistolhot eller gör det själv. Själv får man ju fan jobba fast man är förkyld och knappt orkar stå upp. Problemet är att han ser inte vad som behöver göras ens om jag skiter i att städa toan på 3 månader... Karlar!

Jenny sa...

ogillar...

matts sa...

ja vad ska man säga , jag är en kar!
Upp till dig att prata med karlstackarn,han vill väl inte gå in på ditt städrevir
Släpp in honnom,så kanske du får följa med till hans traktor (hans revir!)
Han läser väll inte ens vad du skriver,synd

Jessica sa...

Ja du Matts, jag har nog berättat för honom det jag skrivit här och det är fritt fram för honom att läsa min blogg om han vill. Och dammsugarn är inte mitt revir så han får sååå gärna ta för sig av dammsugandet! Och vad gäller hans revir (traktorn) så är jag inte det minsta intresserad! Och om du tror att jag tycker att städandet är något kul för mig så har du helt fel!

Nette sa...

Inte lätt för Matts eftersom det är han som tar hand om hushållet här, inte alla är som din karl :)