söndag 3 juli 2011

Midsommar och helgen

Midsommar löpte i full fart som vanligt. Stress, stress och stress på midsommarafton. Båten skulle i sjön och vi skulle vara uppe i byn vid 2 för att Emma skulle gå med i processisionen (eller vad det nu heter), iförd min gamla folkdräkt. Och så fin hon var!



Sen åkte vi hem och efter ett tag kom familjen Stara och vi började fixa med mat och dukning nere vid båthuset. Killarna for och sjösatte båten och sen åt vi!



Efter maten var det dags att ta sig till Dånö för att se nästa midsommarstång resa sig, vilket vi dock missade för vi kom lite för sent. Efter ett tag kom det en regnskur och vi for därifrån till våra grannar och drack kaffe och åt tårta och de andra drack väl lite mer än kaffe men jag höll mig till det p.g.a huvudvärk. Sen vart det hemfärd och sovdags för barnen. Vi vuxna satt uppe ett bra tag till och tjottrade.
Morgonen därpå var det väldigt tungt för vissa i sällskapet och det blev mest bara slapp och senare på kvällen filmtittande. Staras sov över en natt till och det resulterade i storstädning av köket på söndagen och det blev riktigt bra och jag tackar er för all hjälp! <3 Igår var vi till stugan för att hälsa på pappa och även min kusin från Göteborg. Det blev en känslosam dag för både mig och pappa. Pappa började gråta mitt i middagen och sa att han började tänka på mamma. Och det är väl klart att vi alla saknar henne enormt mycket. Men pappa sa också att han ville ha flera sådana dagar som vi hade igår! Älskade lilla pappa! Min kusin och jag har inte egentligen haft så mycket kontakt förut men vi har börjat prata via FB. Och vi har funnit varandra väldigt bra! Min favvokusin! Elin på midsommarafton med Findus i famnen.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilka härliga bilder :-) Emma va jättefin i folkdräkten och Elin med Findus. Jobbigt med din mamma, det är inte konstigt om man har lätt till tårar när det inte gått så lång tid sedan hon dog. Kram på er alla. Som det ser ut nu så kommer vi nog till Åland sista veckan i juli men vet inte säkert. Kram

Monaxe sa...

Tyckte det var en väldigt trevlig eftermiddag/kväll tillsammans med er. Är glad att vi fått sån bra, kontakt, bättre sent än aldrig! Att det kom lite tårar mitt middagen är inte konstigt, det saknades ju en mycket viktig person. Så fin Emma är i folkdräkt, jag kommer ihåg när du hade den på mitt bröllop! Elin är ju jättesöt tillsammans med Findus! Dom är väldigt lika varandra tycker jag. Kram till hela familjen!