söndag 11 november 2012

Depression?

Jag vet inte om det märks så mycket för omvärlden men jag har varit fruktansvärt nere den sista tiden. Jag har ingen lust med något, vill ingenting, skulle helst av allt bara gömma mig och ligga å gråta mest hela tiden. Jag får vredesutbrott, har inget tålamod och känner mig allmänt bara less på allt. Som igår t.ex. ligger jag i soffan och tittar på Shrek med mina barn, ligger med huvudet på en kudde och mitt i allt känner jag att kudden doftar mamma och tårarna börjar forsa. Jag tror denna depp beror mycket på saknaden till mamma och att jag fortfarande inte har bearbetat hennes död. Jag vill härmed be om ursäkt till mina vänner för att jag inte har velat umgås, att jag inte tar kontakt med er! Det är inget personligt, jag lovar, utan bara en brist på ork och lust! Men jag älskar er ännu lika mycket!

5 kommentarer:

"Söstrami" sa...

Du vet att vi finns här! Vi kommer ner nåt och myser snart. Jag tror ganska många, inkl. mig själv, har mer eller mindre höstvintermörkerdepp oxå, den här årstiden. Vi får hjälpas åt och stötta varann och få vintern att gå fort! <3 Många varma kramar till dig!

saskia1919 sa...

Jag förstår att du känner som du gör. Vi alla bearbetar sorg olika. Jag va lite som du när jag fick mitt missfall. Först va det ingenting sen kom det flera månader senare, vredesutrbott och så blev jag ledsen och grät för minsta lilla. Det går ju inte alls att jämföra med att förlora sin mamma. Jag får aldrig veta vad jag egentligen miste medan du alltid kommer veta det. Kram

Mitt lilla face sa...

Håll ut

yvonne sa...

Önskar jag kunde trösta dig. Kram.

pia sa...

Känner igen mig mycket i det du skriver. Och man måste få må dåligt, och man måste få gråta. Gråt massor! Humöret blir faktiskt bättre efter åt då. Och vill du så kramas gärna med dig! Kramar kan man aldrig få nog av!