lördag 3 oktober 2009

Paniiiik!

Det händer så mycket just nu i mitt liv att jag inte vet vart jag ska ta vägen för att hinna med.. Slutat röka i torsdags, skola, jobba, barn och familj, renovering av hus och sen skulle jag behöva börja träna också för att få nån ordning på denna förfallna kropp!
Det jobbigaste i det här är rökningen, just nu iallafall. Men det går väl över det är ju bara tredje dagen nu så. Men ibland skulle jag kunna betala rätt så mycket för en cig.. Suck, varför började man överhuvudtaget? Tufft, coolt på den tiden kanske!
Skolan har ju börjat för 1 vecka sen, men det händer inte så mycket ännu, vilket å ena sidan är ganska skönt och andra sidan känns det onödigt att gå dit och inte lära sig nåt.. Men lite panik har jag över att jag inte kommer att klara av allt.. Först ut är väl datakörkort, och jag måste säga att jag väl klarar av att skriva blog och lägga in bilder på datorn, men sen är jag ju rätt kass. Allt jag kan, har jag prövat mig fram till. På min tid i skolan fanns det inte mycket datorer, jag hade en termin i frisör, men det är allt.. Men det blir väl att plugga, plugga och fråga nån som vet!
Idag är det begravning på schemat, vilket inte är allt för kul förstås.. Men det är livets gång, tyvärr! Jag måste bara tacka Jenny för att hon ställer upp som barnvakt under själva jordfästningen! Tack hjärtat!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ingen orsak vännen! Det går så bra så. Vi har ätit pankisar och pärlat och varit ute och lekt =)

Erica sa...

Jag måste säga att jag förstår din panik. Även om det kanske handlar om olika saker känner jag så väl igen mej i känslan du beskriver.
Känner mej också ständigt panikslagen inför allt som har med livet att göra just nu.

Utan att missförstås på fel sätt, så är det nog lite så... :-(

linda sa...

tjenis! du klarar nog av de där ska du se, kram på dig!!!

Camilla sa...

Ja varför börjar man med dåliga vanor? Jag är ju fullkomligt beroende av sötsaker så jag vet väl någolunda hur det är att försöka sluta med något man inte klarar sig utan. Och den här livspaniken vet jag också vad du menar. Jag vet inte alls vad jag ska göra av mitt liv, jag är ingen pluggis och saknar ambition att göra något vettigt. Kram