söndag 1 november 2009

En månad som rökfri!

Kul, men usch vad jobbigt det varit stundtals! Men oj vad jag kommer att öka i vikt igen nu, sugen på nåt hela tiden! Det borde gå åt andra hållet istället när man ska till värmen i februari.. Men man får väl gömma fläsket i nåt stort och löst..
Studerandet är i full gång och jag känner paniken komma över mig! Men det går säkert bra i slutändan iallafall, bara jag får godkänt så är jag nöjd! Första tenten gick bra med 91% resp 92% rätt så det var ju kul!
Nästa helg bär det av till Sverige för dop! Lilla Siri ska få sitt namn!
Annars har det väl inte hänt så mycket, bara en massa vardagliga grejer som blir ett enda kaos på helgerna när man är ledig. Emma håller på att tappa 2 tänder redan. Den ena är förskräckligt lös och jag har sånt obehag när hon går och vicklar på den.
Renoveringen är i full gång, och hallen är så gott som färdig. Garderoben är också så gott som färdig lite målpill till bara. Här kommer lite bilder.

Trappan på väg ner:

Toadörren längst till höger, i mitten dörren till vårt sovrum:


Hallen uppe:


Den nya walkin closeten:


Är så nöjd med resultatet!



Sen hade vi ju besök an lilla skrutten Emil och hans föräldrar igår oxå:





6 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis till rökfriheten =) Och vad fint och ljust det blev där uppe. Måste ta en närmare titt nästa gång jag kommer =) Känns hemskt att vi inte hinner ses =( Men snart så har iallafall vi lite mer tid över till annat än huset. =) puss på dig min sköna

Camilla sa...

Vad duktig du är :-) Och oj vad fint det blir i huset! Har fullt upp nu innan dopet men kommer inte igång ordentligt förrän man får panik över hur man ska hinna med allt. Försöker dock ge mig själv en spark därbak. Kram

Alexandra sa...

härligt jobbat och huset ser jättefint ut! jag vill oxå ha fint =(

Matilda sa...

Gud så fint ni får det. Ser verkligenm skitmysigt ut. Och garderoben är to die for. Som tur är får jag en sådan jag med så smånigom. =)
Och grattis till måndadsdagen. Bra jobbat. Jag hejar fortfarande!

linda sa...

oj vad ni ha jobbat, snyggt! men lilla emma då, emil ha tappat sin fjärde nu.. var ett himla sjå att få bort framtänderna, satt stenhårt. jaaa, får se när vi kan träffas, börjar bli löjligt länge sen. kram

Erica sa...

Bra jobbat till rökfriheten!! Kämpa på =)

Nu har ju jag aldrig varit upp på övreplan hos er, så vet inte hur det sett ut, men nu ser det riktigt ljust och härligt ut. Snyggt =)!

Kram till hela familjen