lördag 14 november 2009

För att förklara

det förra inlägget lite mer ingående så är det inte egentligen jag som mår dåligt utan min mamma.. Eller jag mår dåligt pga att min mamma fick dåliga nyheter igen om sin cancer. Behandlingen hon har hållit på med har inte hjälpt ett skit utan det har bara blivit värre. Cancermarkörvärdet som tidigare i höstas var på kanske 2000 är nu uppe i 10000. Inget bra med andra ord. Och jag är så besviken på dessa läkare som inte verkar fatta att det är ett människoliv det handlar om! Nu skulle dom då ta en paus! Förstår ni en paus! Det är väl knappast det man ska göra om värdet stiger, man ska fortsätta men på nåt annat vis. Man ska ta reda på om det även finns nån annanstans än där det är konstaterat eftersom det inte har växt nåt medans värdena stiger! Men nej en paus på en månad för det har ju ändå inte hjälpt... Vilken jävla kass läkare! Det är bråttom nu! Gör nåt för att rädda min mamma nu! Jag vill ha min mamma med länge än!!Barnen vill ha sin mormor länge än och jag vet att pappa vill ha kvar mamma ännu längre! Jävla skit! Får jag cancer så åker jag direkt till Uppsala, jag litar inte ett skit på läkarna här!
Och pga av detta så har jag rökt igen, för att lugna mig. För att få rensa mina tankar, för att få gråta ifred. Och även för att jag ska sluta gå upp i vikt och sluta äta godis. Och mamma har aldrig rökt men har ändå fått cancer så vad spelar det för roll?

4 kommentarer:

Ida sa...

Man blir så trött på åländska läkare, i Uppsala kan dom verkligen göra någon lite bättre än här iallfall.
Jag håller tummarna för att din mamma ska bli bättre!

Kramar!

Camilla sa...

Usch! Ja vad ska man säga, jag lider med dig. Jag skulle kontakta en annan läkare för att få en andra åsikt. Och ibland orkar man inte va duktig. Kram från oss

Karro sa...

Jag tänker ofta på dig även om jag inte skriver något i din blogg.

Ger dig lite styrka genom en kram här!

Jenny sa...

=( fy fan för cancern.. jag tycker oxå ni ska hitta en annan läkare nu med detsamma!! Paus??? fyfan.. tänker på dig hjärtat.. även om det inte verkar så. Längtar efter er!! *kram