söndag 18 september 2011

Det händer grejer!


I snart ett år har vårt vardagsrum varit urplockat och oanvänt p.g.a renovering. Men det har inte hänt så mycket. Men nu! Nu är gipsen på väggarna och panelen är på väg upp i taket och spisen snart monterad! Jihuuuuuu! Jag längtar till de kalla höst/vinter kvällarna när jag får sätta igång en brasa och bara mysa framför den! Nu är det stora bekymret vad vi ska ha för tapeter! Jag vill ha en fondvägg där tv:n ska hänga och jag vet ungefär hur den ska se ut! Men resten då? Bara helt vanligt vitt eller randigt eller nå småa blommor????

Typ den här vill jag ha som fondvägg:



Kanske nåt liknande som den här i resten av rummet?




Eller den här?



Så här har det sett ut under renoveringens gång!


Tror ni att det blir bra??

2 kommentarer:

Camilla sa...

Det kommer nog bli jättesnyggt! Lila medaljongtapeten va snygg. Jag skulle nog ha målat resten av rummet i ljus ljus grå (helmatt färg inte blank) så ser väggarna vita ut men det blir ändå lite kontrast mot lister och så. Har för mig att man brukar göra så när man vill ha ljust hemma men inte så det ser helt sterilt ut. Ett tips bara :-)

Camilla sa...

Förlåt, blommor va det visst inte medaljonger!