torsdag 7 maj 2009

Jag kom in!

Idag hade jag ett brev i postlådan som sa att jag hade kommit in på vuxen utbildningen på handels! Kul! Men nu är jag i valet och kvalet om jag ska börja eller inte?! Det är 40 studietimmar i veckan och jag jobbar 37,5. När ska jag då sova och umgås med familjen? Det är ju inte direkt så att jag har råd att sluta jobba! Hjälp, jag måste bestämma mig innan 19 maj...
På lördag ska jag få åka å shoppa! Jihuuuuuu! Lite grejer till nya toan och sovrummet och lite annat smått och gott! Och mat förstås!

7 kommentarer:

Alexandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alexandra sa...

GRATTIS! Va roligt... tänkt noga nu! Det blir nog bra. Du kan ju alltid börja och se hur det funkar. Jag håller på dig. kram

Matilda.N sa...

Grattis! Du kan inte jobba halvtid då?

Karro sa...

Grattis! Självklart tycker jag att du ska plugga också. Om du tror att du orkar förstås. Men jag hör ju också till kategorin människor som anser att man aldrig kan utbilda sig tillräckligt :)

Ställer samma fråga som tidigare ställts: Du kan inte gå ner lite i arbetstid? Om det blir för mycket med heltidsjobb coh heltidsstudier. Jag har själv jobbar halvtid och pluggat heltid och det kändes nog som mycket ibland och då har jag ju inga barn...

Jenny.S sa...

Oj vad roligt... grattis... =) undrar om du åker morgonfärjan med viking imorrn? och vart ska du? ska nämligen och plocka upp jeppe vid danderyd och jag hatar att köra ensam så jag är lite nervös.. men jag har ju min gps förstås.. men vore kul med sällis på båten, du kan väl ringa eller messa mig ikväll?? *kram

Millen sa...

Hej och grattis. Jag tycker absolut du ska prova och testa. Det är tufft men det går. Jag tror fem har hoppat av min klass, vi är femton kvar. Och av dem finns det småbarnsföräldrar som jobbat heltid. Det är dessutom himla roligt och man får nya vänner. Jag har varit där i dag på en av våra sista dagar. Blir färdig 5 juni och har sökt vidare till hösten, om jag kommer in vet jag inte. Men då blir det 4,5 år till pluggande men då på deltid. Hoppa på tåget...och hör av dig om du undrar något. Jag har klarat av de sista månaderna trots jag är sjuk.

Camilla sa...

Vad är det för sorts utbildning? Själv längtar jag bara efter att göra annat än att jobba just nu. Kram