torsdag 28 maj 2009

Vårfest i regnet!

Jättesynd att det skulle regna idag när det var vårfest på dagis.. Men man har ju inget att säga till om så det får väl lov att gå bara! Vad otroligt duktiga barn vi har här i Geta! Dom kan ju sjunga så fint och lär sig texter så bra! Tom Elin sjöng med lite grann! Gullungar! Det bjöds på sång, upplevelser ute i regnet och sedan smörgåstårta och kaffe: Gott, fast jag inte är så förtjust i smörgåstårta.
Annars då, jo jag har blivit förkyld. Huvudet känns otroligt tungt just nu.. Hoppas det går över fort, jag har varken tid eller lust att vara sjuk just nu.. Jag ska dona i trädgården. Så grönsaker, sätta potatis, plantera mera jordgubbar men först röja där det ska planteras. För där finns det nämligen ett antal äppelträdsrötter som måste dras bort.. Men här stressar vi inte..
Nu kommer lite bilder från den nästan klara toaletten på övrevåningen. Det enda som ska göras är ett handtag på skåpet under handfatet.





Vad gillar ni mattan och färgen på väggen? Jag diggar den skarpt! Men det är jag det..

6 kommentarer:

Matilda sa...

Skitfint! Älskar pärlspont. Har det på flera ställen. =)
Färgen är också fin. Mattan är svårt attse, men den ser helt bra ut.
Vi måste pallra oss till er också i sommar. Fan skämmigt att vi aldrig ses. Vi umgicks ju ofta förut. Måste ta upp det igen! =)

Matilda.N sa...

jättesnygg toalett! Inte råkade ni ha kameran med och få några bra bilder på alla barnen igår? Min kamera slutade ju fungera efter första bilden... slut på batteri.. irriterande... Tänkt om du isf sku vilja skicka på mailen åt mig? de var ju så duktiga alla barnen, och fina! (min mail är nyman_matilda@hotmail.com ifall du råkar ha nå bilder du vill dela med dig)

Jenny Stara sa...

Superfint badrum.. =) duktiga ni har varit. Jag tänkte fråga samma om bilder från dagis. Skulle man kunna få nån kopia till mailen? jenny@stara.se
Ses ikväll =) *kram

Alexandra sa...

fint badrum!!!! Verkligen... vi hade också vårfest i regnet på dagis =( Men barnen var duktiga och sjöng så fint. Dom flesta var utklädda till pirater =) Jättesöta! kram

Camilla sa...

Gud vad fint det blev! :-) Färgen tyckte jag va häftig. Gillar speciellt "stegen" med handdukar.

Cila sa...

Men va fint! Skulle aldrig släppa in er i vårt badrum efter att ha sett ert nu :D