söndag 29 september 2013

Jag har underbara vänner!

Men det hjälper inte alla gånger. Visst kan man mysa med vänner och det är härligt just då! Men  sen ska man hem till tomheten, ensamheten igen. Aldrig någon som håller om en, tröstar en, värmer en när man fryser. Håller en i handen när man tittar på film. En famn att lägga huvudet i när man ser på tv. Det finns mycket att sakna när man inte har det längre. Typiskt att man ska fatta sånt när det är för sent! Man tar det man har för givet och allt går på rutin. Men så har man ju mera egentid också när man inte har barnen och har mer tid och ork att tänka på sånt här. När man är där med sin familj är detta något man kanske inte uppskattar på samma sätt. Jag vet inte om ni fattar vad jag menar... Skit samma, det är tråkigt att vara själv! Skulle det inte vara perfekt att hitta en "vän" som kan göra allt det här för en men som inte kräver nåt annat? Bara få den där tryggheten av en famn att luta sig mot när man behöver det! Och en tröstande kram! Det vill jag ha! Måste ut och leta nu då! ;) Missförstå mig inte nu, jag vill inte ha ett nytt förhållande. Måste komma upp på fötter för mig själv och letar inte efter kärlek, bara vänskap!

Inga kommentarer: