söndag 18 maj 2008

En utmaning...

Vad som har hänt i mitt liv då...

För 5 år sedan:

Hade jag varit tillsammans med Conny i ca 4 månader och var hur lycklig som helst, nykär och allt. Jobbade i biluthyrningen (som nu) och pendlade mellan att bo i Geta och i min lägenhet på Villagränd.

För 3 år sedan:

Hade jag fött en underbar dotter och väntade på att fira hennes ett årsdag. Var mammaledig och trivdes väl sådär med att ha flyttat på heltid ut i skogen. Sommartid gick det bra men vintern var tråkig...

För 1 år sedan:

Hade jag fött ännu en liten underbar trollunge. Kämpade på med 2 barn med egna viljor och jag fick lägga mina viljor på hyllan ett tag till. Planerade ett 60 årskalas med bröllop som överraskning för gästerna. Lycklig men med lite för lite tid för kärlek och ömhet för mig och Conny.

För 3 månader sedan:

Jobb, jobb och jobb. Har "firat" att jag jobbat på Esso i 10 ÅR... Fullt upp med en trotsig Emma och en envis Elin, som även är mina ögonstenar.

Igår:

Storröjning uppe på övre våningen i klädkammare och hall, där alla renoveringsverktyg stått och samlat damm. Blev typ 6 sopsäckar plus en gammal säng som åkte ut.

Imorgon:

För jag barnen till dagis och fortsätter städning av huset.

Om ett år:

Förmodligen har jag sökt in till en skola och är på väg in till ett annat yrke, bokföring. Annars hoppas jag att jag har hittat ett jobb som inte är helgjobb. Och förstås det viktigaste av allt, att mina barn och mina alla andra nära och kära får vara friska och att mina barn har fått en kusin eller att det är en på väg! Att vi har köpt huset och kommit igång med renoveringen på riktigt!

Jag utmanar alla som läser min blogg att göra det här!

Inga kommentarer: