måndag 5 maj 2008

Sommarvärme!

Ja igår var det verkligen sommarvärme ute, barnen sprang omkring i bara klänningar, Elin hade dock strumpbyxor på sig. Otroligt skönt! Jag tog årets första gräsklippning också. Dom första gångerna brukar vara ganska kul, svettig dock blev jag. I lördags var vi på begravning, och jag tänkte att kanske jag skulle kunna hålla tårarna tillbaka, men nej det gick inte, jag grät rätt mycket faktiskt. Även om inte jag har träffat Tekla seciellt mycket, men vi bor i hennes hus och när man ser alla närstående ledsna så kan man inte annat än att bli ledsen själv. Vi plockade en bukett blommor, blommor från hennes egen trädgård, och när vi skulle sätta dem på graven bröt jag riktigt ihop... Usch vad ledsamt det kan va! Jag är glad att vi inte hade barnen med, för då skulle det ha varit ännu jobbigare. Jag tänkte att jag ska fara med Emma upp till kyrkogården så att hon får lägga lite blommor på graven, jag tror att det är bra även för små barn att se vad som händer med en efter man dött. Även om det är svårt att förklara eftersom man själv inte riktigt vet...
Men det var en fin ceremoni och jag är glad att jag gick.

Inga kommentarer: