lördag 28 mars 2009

Ny frisyr!

Japp, jag kände verkligen att det var dags att fara och kapa av håret. Det var väl typ ett halvår sen sist. Topparna var tudelade i flera omgångar.. Och nu kapade jag av rejält. Känns jätteskönt!


Fick min nya dagisräkning, den förhöjda taxan och jag kan säga att jag inte är det minsta nöjd! Den höjdes med 70 € i mån, jag som tyckte det var rejält tungt från förut. Jag blev faktiskt riktigt deppad när jag såg resultatet. Jag fattar inte riktigt hur dom räknar ut sådär, på bruttolönen. Jag menar det är ju inte bruttolönen jag får på kontot (skulle man få det skulle jag inte klaga), utan typ halva... Nu kommer jag inte ha några pengar över för något annat än mat och andra räkningar. Dom borde ju räkna på att man jobbar i stan och kör 84 km varje dag och bensinen är ju inte gratis direkt. Visst man får dra av det i deklarationen, men det ger mig typ en hundring per år.. Jag bliiiiiiiir gaaaaaaaaaaaalen! Jag vill vinna på lotto! Nu när vi dessutom ska ta lån för huset och amortera en stor summa varje mån, så känns det här väldigt jobbigt!

8 kommentarer:

Camilla sa...

Höjs med 70 Euro!!! Herre min skapare vad dyrt. Jag har inte kolla direkt exakt på vad det brukar kosta men det där lät väldigt dyrt om man lägger på det på den summa jag hört att det kostar här (handlar väl om över en tusenlapp eller så åtminstone). Man kan ju undra om det inte är billigare att vara hemmafru.
Fin frisyr för resten, är också sugen på att klippa mig men har så tjockt hår nu så man får väl passa på att ha långt nu. Kram

Erica sa...

Usch :-( Känner så väl igen den där paniken och stressen över pengarna. Finns liksom aldrig nåt över till nåt man sku VILJA ha dem till. Ångest, panik och bedrövelse - det är vad ekonomin väcker för känslor mest :-(

Ses vi på coren snart, föresten ;-)??

Kram från oss

Alexandra sa...

Vad fint håret blev. Det är skönt att kapa lite ibland... fy fan vad dyrt med 70€ extra. huga! kram

Matilda sa...

jag är också rätt så chockad över vad vi betalar i dagisavgift.. vi måste betala högsta summan.. o då är man städare till yrke o sambon byggare.. o som du säger till på det måste man ha bilar o bensin, o 2 bilar eftersom vi inte vill ha malvina på dagis från 7-18... efter nästa barn kanske man kan ta o bli privatdagmamma istälet :-)

Jenny sa...

Ja vi betalar 384,45/ månad, Kevins deltidsdel där förskoletiden är gratis är 151,45 och Moas heltidsdel 233 € så hade vi haft 2 barn under 6 år på dagis så hade det blivit 466€ i månaden!!! fyfan.. vad är det vi betalar för? inte är det blöjor till blöjbarnen iallafall. I sundsvall betalalade vi 1900 kr för båda barnen på dagis.. är det nån skillnad mot andra kommuner? Känns osm en väldigt hög taxa.. blir riktigt irriterad!!

Ida sa...

din nya frisyr är ju skitsnygg! =D

Matilda sa...

Snyggt! Frisyren alltså!

Alexandra sa...

vad stört det låter. Här i saltvik har vi maxtaxa på 380€, båda heltid.