onsdag 25 mars 2009

Usch, det här är en dålig vecka..

Allt bara händer nu som får mig att fundera. Mycket tankar som surrar omkring.. Först och främst handlar det om dagis just nu. Tydligen är det problem mellan 2 "tanter", och det gör mig orolig. Vart är det man lämnar sina barn alla dagar? För man tycker ju att vuxna människor borde kunna lösa sina problem med att prata? Är det inte det dom lär ut på dagis? Så har jag förstått det. Sen en annan sak är vart går alla pengar som vi betalar? Som jag har förstått det så kommer barnen inte att få fara och simma, även fast det finns pengar till det i budgeten? Jag vet C att du läser min blogg och jag menar absolut inget personligt, men jag måste ju få uttrycka mina tankar nånstans och då blir det här..
Sen är det mamma som jag tänker på. Hon har ju fått 3 mer cellgiftsbehandlingar än det först var planerat, för att cancermarkörvärdet inte hade gått ner tillräckligt. Men även efter dom 3 har det tydligen inte blivit bättre. Det ska ändå inte bli mera nu. Det är tydligen inte bra att få för mycket och för länge heller. Hon har haft mycket domningar i ben och fötter och diverse andra bekymmer. Men det känns som läkaren inte informerar tillräckligt och som att dom inte bryr sig. Jag får bara alla dessa tankar om döden. Man vet ju hur många som inte klarar att bekämpa cancern.. Men det finns inte så mycket jag kan göra åt saken, tyvärr!
Mycket på jobbet, ska på kurs måndag-tisdag till Helsingfors, känner mig allmänt trött och hängig och framförallt deppad! Det är tur att jag har min lilla familj!

4 kommentarer:

Anonym sa...

fy vilken trist vecka! ja jag funderar oxå jättemycket på dagis och varför dom har höjt avgifterna, dom hittar ju inte på nå saker mer än med förskolebarnen och dom går till skolan nån gång i veckan.. och sist jag hörde så ska annika som har förkolebarnen sluta!! hon har tydligen fått ett annat jobb. Och nu får T och A jobba häcken av sig tills alla är på plats igen, ingen information får man. Blir lite lätt less. Inget föräldramöte sen vi har flyttat hit om hur läget är och så där.. nej jag fattar ingenting. Hoppas resten av veckan blir bättre.. *kram

Milla sa...

Hejan. Det gör mig ingenting om du skriver om dagis här. För som du skrev det är din kanal att få uttrycka dina tankar någonstan. Till det andra som du skrev går det bra att ringa till mig så talar jag om vad som händer och sker, men det skriver jag inte om här.
Hoppas att din mamma blir bra. Ge inte upp hoppet. Krama dina gulliga barn och tänk på allt som är bra i ditt liv.
Kramar i massor från Milla

Anonym sa...

*kram från oss*

Tänk att det ofta har en förmåga att liksom klumpa ihop, så man blir att fundera och må ännu sämre :-(

Hoppas innerligt mamma din piggnar i snart!!

Kram igen

Anonym sa...

Usch vad jobbigt! Hoppas det blir bättre och hoppas din mamma blir bättre snart. Kram