måndag 7 april 2008

Fy fan för magsjuka!

Ja om jag kunde och hade råd skulle jag hellre ha en nanny till mina barn så man slapp alla dessa bobbor från dagis. Emma började spy när hon låg och sov på lördag kväll klockan halv tolv. Sen fick hon inte behålla något ända tills igår på dagen. Jag har svårt att förstå att ett så litet barn har så mycket i magen. Jag tyckte så himla synd om henne, men hon är tapper min lilla flicka! Jag skulle halvt dö om jag skulle må så där dåligt. Jag bara väntar nu om jag ska få det också, jag mår väl inte direkt bra men det är väl psykiskt.. Sen har jag knaprat vitpeppar och det kanske magen heller inte tycker om. Jag hoppas att vi slipper det här nu mer i år, det är andra gången på 4 månader som det har drabbat oss. Jag vill att dagis ska göra nåt åt det här, man kan ju inte behöva va rädd för magsjuka varje gång dom är där.. Men det kanske inte finns så mycket man kan göra, speciellt med Elin som stoppar allt i munnen. Dom kunde ju städa lite grundligare än bara en gång per år och det är på sommaren. Nåja hoppas att vi slipper det mer nu iallafall. Annars har det väl inte hänt så mycket eftersom man ändå haft fullt upp.. Vi funderar lite på att bygga nytt hus, men det kanske inte alls blir så iallafall för nu ska vi få köpa huset vi bor i, men det känns som jag skulle vilja ha nytt. Tänk att få bestämma sjäv hur det ska se ut. Vi har titta på ett nyckelfärdigt hus från oravais hus, för det här med att bygga själv funkar inte för oss, med 2 små barn som hänger i byxorna hela tiden är det svårt att få nåt gjort... Kram på er!

Inga kommentarer: