onsdag 9 april 2008

Vinter igen?

Ja det verkar så, när snön faller ner och det är typ 2 grader ute.. Jag tycker det är trist och jag vill verkligen ha vår nu. Det var så fint väder i helgen, blåsigt visserligen men soligt, men då hade jag inte riktigt möjlighet att njuta p.g.a magsjuka som härjade i huset. Jag har själv mått väldigt dåligt men jag har klarat mig den här gången. (peppar, peppar) Nu hoppas jag att barnen inte får det nåt mer för dom ska ju till dagis imorgon igen när jag börjar jobba. Jag vill inte egentligen ha dom där men jag har ju inget val... Ringde dit och frågade hur läget va och det va väl inget där nu men i skolan härjar det för fullt... Och förskolebarnen går ju dit och tar bobborna med sig tillbaka till dagis. Nåja jag ska försöka tänka positivt! Nästa vecka kommer Emmas bästisar tillbaka från Filippinerna också, det blir kul för henne för hon har verkligen saknat dem nu i de 2 månader som dom varit där. Igår hade Emma lite roliga uttryck, hon satt och såg lite finurlig ut så jag frågade vad det va och hon svarade: Jag sitter och tänker på mitt samvete. Och dessutom i bilen på väg in till stan ( till mina föräldrar) frågade hon mitt i allt: Vad är en mullvad mamma? Och var hon får allt ifrån det undrar jag. Hon har verkligen ett stort ordförråd för att vara inte ens 4 år ännu. Min lilla prinsessa!

Inga kommentarer: