måndag 5 januari 2009

Kallt, brrrrr...

Men fint som attan när det är snö! Jag gillar verkligen vintern när det är snö och kallt. Och dessutom skiner solen! Igår var vi ute och gick med barnen efter i varsin pulka, och även jag fick åka lite pulka.. Sen testade vi även sparkkälkarna, men det gick väl inget vidare, det tog bara hastigt stopp emellan och man höll på att flyga över. Hoppas det blir isar så kan man ju åka bättre där.
Idag har Emma varit på 4,5 årskontroll till rådgivningen. Allt var perfekt, och hon växer enligt sin kurva. Väldigt lång, 114,5 cm redan. Testade även hörseln och synen, och "tanten" tyckte att hon var så duktig och samarbetsvillig. Hörseltestet är egentligen bara en förberedelse för 5 årskontrollen. Men hon sa att vi inte behöver göra den igen eftersom det gick så bra idag. Sen skulle hon rita en teckning, och då ritade hon ju förstås en prinsessa (vad annars?!?) och det sa hon att det brukar barnen göra först vi 5-5,5 årsåldern. Så min lilla flicka är väldigt före sin tid i utvecklingsstadiet. Men det visste jag redan, för det har hon alltid varit! (inte för att skryta, men det är så) Enligt dessa kurvor (som man egentligen inte ska bry sig om så mycket) så är Emma över översta längdkurvan, men det har hon varit länge, och om hon fortsätter så kommer hon att bli typ 175 cm lång när hon blir "stor". Var kommer hennes längd ifrån? Det lär ju inte va från mig! Jag är ju inte ens 160cm lång.. Men jag är glad om hon blir lite längre än mig, för jag har alltid ansett att det mest är nackdelar att vara kort.

Lägger in lite bilder från vårt pulkande i söndags:





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses 175cm! Har visserligen hört att tjejer brukar bli längre än sina mammor. Syrran min är längre än min mamma och jag är längre än syrran. Så det är väl ett mönster :-) Undra just hur långa Thomas och mina barn kommer att bli.

Anonym sa...

Jag är 175 cm!!! :-)

Nu som vuxen har jag inga problem med att vara så här lång, men som barn var det låååångt ifrån roligt alla gånger!!!! (Har ALLTID varit lång!) Så hoppas mys-Emma slipper vara huvet längre än alla andra hela tiden...

För- och nackdelar med allt som vanligt :-S

Kram på er