lördag 17 januari 2009

Minusgrader i allra högsta grad..

Usch vad kallt det är nu. - 14 hade vi igår kväll innan jag gick och la mig. Blev en väldigt sen kväll. Kom inte i säng förrän halv 2.. Hade också trevligt sällskap av John!
Jag skulle försöka mig på att göra en islykta igår kväll, men den sitter ju nu fast i bunken.. Jag vet inte riktigt hur man ska göra en sån, men dom är ju så fina. Jag får väl googla det. Idag blir det nog att frosta av frysen, när det är kallt ute kan man ju kasta ut grejerna så dom inte smälter, men det blir nog till kvällen. Det ska städas, tvättas och plockas här i helgen. Granen som barrar som attan, ska ut. Julattiraljerna ska plockas undan, trist men sant. Kanske nån stjärna blir kvar, det är så mysigt med lite ljus i vintermörkret.
Vi funderade även på om vi skulle åka in till stan och gå till museet och kolla på Alfonsutställningen, och även fara till mariebad. Men för det första så finns det massor att göra och för det andra så hatar jag att bada i simhallar, jag vet inte varför men det lockar mig inte alls.. Vi får väl se hur vi gör! Kram på er alla i vinterkylan!

Inga kommentarer: