tisdag 10 februari 2009

Golvet bestämt!

Det börjar ljusna vid horisonten. Både för huset och det börjar äntligen bli lite längre ljust ute! Skönt! Nu ska vi boka en tid till banken och ta lån för att köpa huset. Äntligen, händer det som man har väntat på i flera år nu.. Och ritningarna är gjorda för vad vi ska göra med huset. Kostnadsförslaget är gjort! Kul, nu sker det grejer mitt i allt.
Här är övrevåningens ritning, inte så mycket ändring bara tapetsering och golv, plus allt gips på vägg och i tak.. Inte så lite det..


Här är nedrevåningen, som ska byggas ut på sikt, men det får bli det sista projektet, först ut nere blir grovingång och badrum. Där sover vi just nu..



Sedan en liten bild på toagolvet till övrevåningen. Jag tror faktiskt det blir riktigt fint!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Blir spännande att se hur det blir så småningom :-)

Matilda sa...

Oj så spännande! Skönt att äntligen få äga huset och göra hur ni vill. Måste komma och glo någon dag, om jag får! =) Kram

Alexandra sa...

Va roligt! Jag vill oxå göra om vårt hus... helst nu med det samma! Ska i alla fall måla om lite väggar snart. Det kan jag lova!!!! Sovrummet och vardagsrummet. Måst komma ut och titta jag oxå nångång. Är ju typ 6 år sen jag var till det huset sist :o kramar

Jessica sa...

Det lär nog dröja innan det händer något ännu, men ni är jättevälkomna att komma och hälsa på ändå!
Kram!

Anonym sa...

Kommer bli jättefint det där. Mkt att göra men det är lite kul tillika.. vår bäg till tomten grävs just i detta nu =) *kram

Tesa sa...

Det där huset har sån potential att bli riktigt fint! ;) och kul för er att äntligen äga det. Grattis!