fredag 27 februari 2009

Stackars lilla jag!

Usch, vad slut jag är. Hostar som en galning, snorar och dessutom trött på det. Förkylningar hör ju till årstiden förstås, så det får jag väl leva med.. Var med Elin till HC igår, för hon har vaknat på nätterna och gråtit i timtal och klagat på att hon hade ont i örat. Men sjuksköterskan fick inte ens titta i örat heller. Hon trodde inte att det var öroninflammation eftersom hon inte har feber, utan att det bara stockar till sig i alla gångar på nätterna när man ligger ner. Så inget mer med det, och hon sov bra i natt. Tack och lov, jag hade nog inte klarat av en natt till med skrik och jobba dan efter.. Jag har nog tagit det ganska lugnt den här veckan på jobbet, inte gjort något i onödan. Men det är väl inte så konstigt att man inte riktigt har energi till nåt när man är halvdöd...
Barnen har varit hemma hela veckan från dagis, eftersom Elin inte har varit kry nog att fara dit. Min kära svärmor har ställt upp och haft dom på dagarna! Tack, tusen tack! Det betyder väldigt mycket för mig! Hoppas att jag kan hjälpa dig med nåt annat nån gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt! Tror det blir mamma som får ha hand om min sjuka unge sen för inte kan jag va hemma från jobbet en gång i månaden... Tänk när jag va liten önskade jag att jag kunnat bli sjuk oftare för att slippa skolan, men då blev man det aldrig :-)Kram

Anonym sa...

Usch vad jobbigt! Tror det blir mamma som får ha hand om min sjuka unge sen för inte kan jag va hemma från jobbet en gång i månaden... Tänk när jag va liten önskade jag att jag kunnat bli sjuk oftare för att slippa skolan, men då blev man det aldrig :-)Kram