onsdag 4 februari 2009

Pucko!

Idag blev "min" fina Mazda påkörd! Av ett jävla pucko! Jag är ledsen om det är någon av er som läser min blogg som känner denna man eller är släkt med honom. Han kör en liten blå opel och jag tror varenda en kotte i Geta vet vem det är. Nåja, vi kom iallafall till boden och parkerade lugnt framför, och han stod parkerad till vänster om oss. Mitt i allt börjar karln köra och svänger in rakt i vår bil. Det blir ny skärm, ny fälg och ny kofångare (eller vad det nu heter) på vår bil. Jag brukar väl aldrig köra så som han gjorde, han skulle liksom köra framåt och svänga och sa att han inte såg oss. Jag brukar nog alltid backa ut från en "parkeringsruta" Hur gör ni? Nåja det kan väl hända alla, men det är fortfarande irriterande onödigt!
Annars händer det väl inte så mycket som vanligt. Sängen som vi köpte åt Elin från Ikea, sover hon så glatt i! Och det är så skönt med mera space i sängen, och slippa fötter och händer i ansiktet eller in i sidan.
Igår var jag på core, och det känns sannerligen i mina små muskler idag. Och värre lär det vara imorgon. Men jag måste skärpa mig nu och fara alla veckor! Jag måste få bort dessa överflödiga kilon, speciellt runt magen.. Och sen är det nog bra även för min rygg som inte håller för nånting mera. Jag har haft ständigt ont i ryggen nu i tre veckor, som dessutom strålar ner i mitt högra ben. Så det gör även ont när jag går. Mitt jobb är nog inte så passligt för min rygg, mycket tunga lyft och mycket stående hela dagarna.. Men, men jag ska inte klaga, jag har iallafall ett jobb.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej =) Emma kom till mig imorse när jag lämnade barnen. Hon frågade om hon fick komma till Kevin och leka nån dag=) Ja det går jättebra sa jag, men vi måste komma överrens med din mamma och pappa om när. Så nu skriver jag här =) i hopp om att vi ska hitta en passlig dag

*kram

Anonym sa...

Ååå...va tröttsamt med den mannen!!! Han borde nog inte ha körkort nåt mer. Han och jag höll på att krocka för ett tag sen. Hade det tagit hade det varit ORDENTLIGT!!! Han kom utkörande, utan att se sej för det minsta, från Bolstaholmsvägen (här där vi bor nu) o jag kom från Godby. Har bara busshållsplatsen till höger att tacka!! Usch *irriterande*
Då hävdade han också att "han inte såg mej". Förstår mycke väl din irritation!!!!!!

Så du var på Core igår. Hade jag också tänkt, men sen blev det inte så. SKA dit nästa vecka, hoppas jag!!
Kanske vi ses då? Hoppas så... :-)

Matilda sa...

Jag har också varit nära att krocka med honom. Med tanke på antalet timmar han sitter i bilen borde han faktiskt vara en mycket bättre förare.
Men å andra sidan, han glor ju bara runt sig och inte så mycket på vägen ...

Karro sa...

Jag var på core i tisdag och vi körde pumpstänger och mycket träning för benen. Herregud vad ont jag har! Får dra mig upp för trappor med hjälp av räcket.

Jessica sa...

Jenny: Det är jättesnällt av dig, jag börjar faktiskt skämmas lite över Emmas rättframhet.. Jag vet inte hur många hon har frågat om hon skulle få komma och leka. Själv har jag ju aldrig möjlighet att ta hem någon eftersom jag jobbar alla dagar. Jag tycker att vi kunde träffas hela familjerna nån helg!

Erica: Ja, ser han oss inte borde han ju inte få ha körkort mer! Hoppas du kommer på core nästa vecka!

Matilda: Ja han borde verkligen vara en bättre förare, för var, hur eller när man e på Getas vägar möter man honom, även idag när jag kom hem från jobb..

Karro: Visst gör det ont, men det är väl bra det, då känner man ju att det har gjort nån nytta!

Kram på er alla!

Anonym sa...

vi skulle kunna ses antingen lör 14 eller sön 15, men vet inte vilken av dagarna än, för nån av dom dagarna ska vi träffa några som ev. ska bygga vårt hus och prata om det men det är inte bestämt vilken av dagarna det blir, men skulle den helgen passa?