lördag 14 februari 2009

Semester, ahhhhhhh

Så skönt med semester nu! Det är så lugnt och stilla på jobbet att det mest är tråkigt att vara där. Känner mig mest överflödig!
Idag är det då Alla hjärtans dag. Jag gav min älskling en bukett rosor, och mina flickor fick dela på en bukett och två lotter var. Tyvärr ingen vinst.. Men det är ju inget ovanligt! Tänk vad kul om man skulle vinna lite pengar nån gång, men nej man får nog lov att vara fattig till dödens dag. Men i och för sig gör väl pengar inte någon lyckligare egentligen, men det skulle ju underlätta livet lite.
Nästa vecka på tisdag blir det banken för att diskutera lån (eftersom vi inte vinner pengar) Så sen är man skuldsatt i minst 20 år.. Suck! Leva på minimum hela tiden, speciellt så länge barnen går på dagis iallafall. Nu ska ju avgiften höjas dessutom, jag känner att den definitivt är tillräckligt dyr redan.. Varför ska man bo i en kommun som har stora ekonomiska besvär. Men jag måste säga att inte lockas nya familjer hit heller med hög skatteprocent, höga dagvårdsavgifter o.s.v Jag är inte direkt en hejare på politik så jag ska inte uttala mig så mycket, men det känns ganska tungt just nu. Så fort man fått lön, så är den borta. Och då känner jag att jag faktiskt inte har unnat mig speciellt mycket heller den senaste tiden. Igår var jag t.ex till KappAhl och tittade på lite kläder åt barnen, jag hade 25% rabattkuponger och en 5€ rabattsedel med mig. Men det blev inget för jag känner att jag inte har råd. Visst inte kanske barnen måste ha något heller, men jag vet att Emma älskar nya kläder och tvättmaskinen går varm för att jag ska hinna tvätta deras favoritkläder. Nåja, det är väl inget stort problem direkt. Men det känns trist!

1 kommentar:

Anonym sa...

känne rlika som dig, fattar inte att de höjer avgiften ytterligare! fattar inte hur man ska ha råd att kunna unna sig något alls :-( lönen försvinner lika fort som den kommer. Sku man ha fattat hur mycket pengar man går minste om tack vare dagiset så kanske man nog sku ha stannat hemma längre och hittat sig ett kvällsjobb o kunnat behålla hemvårdsstödet också.. eller tagit lite dagbarn. Jag kommer tyvärr inte att rekomendera nå andra barnfamiljer att flytta ut till geta.. de som bestämmer avgifterna verkar inte heller ha i åtanke vad familjer måste betala i bensin varje månad för att ta sig till sina jobb heller.. nej uscg för alla avgifter :-(