onsdag 5 november 2008

Kan inte alla sjukdomar bara försvinna

Jag hatar allt vad sjukdomar heter! Först har vi då cancer, som är det värsta, sen har vi hjärtsjukdomar då, sen finns det såna då som går över av sig själv och där är ju magsjukan, det stora fruktade i detta hus. (som jag hoppas att vi slipper i år, men det är väl rent önsketänkande) Och förkylning, som jag råkar ha just nu. Usch, hela huvudet fullt av geggamoja, som rinner ut, men samtidigt är man täppt. Och denna eviga rethosta som jag alltid får. Den har ju visat sig idag. Men i och för sig är ju detta bagateller jämfört med vad mamma och pappa går igenom nu, men det känns alltid lika jobbigt nä man är i det. Och dessutom ska jobba och ta hand om griniga ungar när man kommer hem. Nej varför kan ma inte få lite mer bidrag för att vara hemma med barnen lite längre än tills dom är knappt ett år? Jag förstår faktiskt inte hur vissa klarar av det? Men dom kanske inte har massor med lån och har lite mer lön än vad vi någonsin haft. Eller så är dom bra på att snåla, för det är inte jag. Jag gillar att slösa! Hur kom jag in på det mitt i allt om sjukdomar, nåja, allt blir nog bättre hoppas jag!

2 kommentarer:

Karro sa...

Jag kommer jättegärna! Kan inte bli mycket värre än nu faktiskt.

Emma kan nog pigga upp!

Vi får försöka hitta en passlig dag bara.

Anonym sa...

Hoppas du blir frisk snart.

Här är det ingen som blir sjuk, bara folk på jobbet så man måste jobba söndagar då man egentligen skulle va ledig... suck!