tisdag 8 juli 2008

En dag kvar på denna låååånga arbetsvecka...

Ja, då var den nästan avklarad, jobbveckan. Fy och usch för vad jag har fått stressa den här veckan. Och ingen rast och ingen ro på lunchen heller. Jag har sprungit och letat efter en genomskinlig vaxduk "tamesjutton" i alla affärer som finns och inte hittat nån, förrän idag på sista möjliga stället, MP. Och då tänkte jag att den skulle kosta skjortan, men jag blev glatt överraskad, när den bara kostade 2,65 per meter. Jag ska nämligen klä in ett barnbord med tyg, med princessmönster förstås, och sedan sätta på vaxduken så att man klotta med vatten om man vill. Smart jag e va?! För det var ju ursprungligen en vaxduk med princessmönster jag ville ha, men det finns inte.
På lördag är det dags för barnkalas, om det nu kommer några barn det vill säga eftersom många kanske är bortresta när det är sommar och semestertider, men det kommer så många det kommer. Söndagen är sen till för familjen, eftersom det är då Emma fyller. Hoppas att hon blir glatt överraskad av en stor present av morfar och mormor...(Uppdatering kommer) Det blir att baka hela fredagen tror jag bestämt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag är själv på jakt efter en genomskinlig vaxduk till en blanksvart bordsskiva som jag ska ha som utgångspunkt när jag designar om min mors sommarstuga. så jag undrar bara vad "mp" är en förkortning av ?
vart finns butiken ? + kan man köpa på internet ?
du får gärna släng iväg ett mail till yoke_man@hotmail.com
MVh Mig

moa granath sa...

jag är oxå på jakt efter genomskinlig vaxduk och undrar så klart då vad mp är?