onsdag 30 juli 2008

Trötta tydligen...

Idag sov barnen och jag till halv elva, när vi blev väckta av telefonen.. Det brukar inte hända så ofta, men det är skönt ibland. Igår var vi mest inne för jag orkade bara inte gå ut. Jag skulle faktiskt vilja ha en regnig dag nu, så man känner att man inte måste gå ut. Men bara en!! Jag klippte av ett par gamla jeans och gjorde trekvartsbyxor av dem, och så sydde jag lite fler snuttetrasor åt Elin. Och sen på kvällen fixade jag Emmas bord och stolar till lekstugan. Satte först prinsesstyg på sen en genomskinlig vaxduk så hon kan klotta med vatten om hon vill. Det var lite pill men det blev jättebra. Vi ska till Sverige i helgen och då tänkte jag köpa prinsess-tapetbård som vi kan sätta upp i lekstugan. Det finns nog ingen som är så prinsess-tokig som Emma. Hon tjatar om att få en Askungenklänning och Belleklänning, och hon fick pengar till födelsedagen så jag sa att hon får köpa vad hon vill för det när vi far till Sverige, och jag antar att det blir klänningar. Om ni har missat det så var hon faktiskt i Ålandstidningen med 4 andra tjejer i måndags, med princessklänningar förstås!


Lite suddig blev bilden eftersom jag skannade in den... Emma längst till vänster.

2 kommentarer:

Karro sa...

Vilka underbara prinsessklänningar alla har!

Anonym sa...

Å vad fint! Älskar grönt och rosa ihop :-)