tisdag 5 augusti 2008

2 veckor kvar på semestern...

Usch, halva semestern har gått och vad har man fått gjort? Typ inget! Bara alla vardagliga sysslor som man ändå gör, inget extra och roligt direkt. Emma, Conny och jag var till Sverige i helgen och hämtade hans mc som han skaffat. Och jag tänkte att jag skulle få shoppa lite men det gick inget vidare. Emma följde ju alltid med mig och hon ville ju inte titta på nåt och var mest bara stressad och ville åka till Stefan. Så när jag provade skor (som jag tänkte att jag skulle ha till ett stundande bröllop vi ska på) så sa hon bara till slut: -Men mamma du har ju skor hemma. Jo stövlar som inte direkt passar till klänning. Nej det blir nog att åka ensam om jag ska få shoppa!
En ny kamera har jag köpt också. Ingen systemkamera, men en lite bättre iallafall. En som man fota blommor (som har blivit ett stort intresse) på lite närmare håll en en meter. Men nu måste jag skaffa ett minneskort bara. Tänkte köpa det i Sverige, men dom var slut för tillfället.
Idag har mina föräldrar varit här och hjälpt till att spackla i rummet däruppe. Nu gäller det för oss att slipa och måla taket så kommer pappa och tapetserar på torsdag, sen är det golv och lister till efter det. Sen kan vi flytta upp sovrummet igen! Skööönt! Köpte tapeter i Sverige, i lila, hoppas det blir bra! Jag tycker ju om lila men kanske det blir för mycket, kanske skulle man sätta en fondvägg med nåt annat. Ska in till stan imorgon och titta lite kanske man hittar nåt skoj!


En ros som är fotad med mina nya kamera..


Barnen tyckte det var jättekul att åka hoj!

4 kommentarer:

Karro sa...

Tyvärr börjar jag jobba nu annars kunde du och jag ha tagit en shoppingdag!

Jessica sa...

Du och jag kan fara en lördag i höst! Blir det bra? Kram!

Anonym sa...

Barn :-) Hur ofta ser man inte föräldrar bli tokiga för att dom inte får handla ifred. Får mig att undra om jag borde fundera över det här med att skaffa barn ;-) Å andra sidan vill jag jo bort från jobbet så...

Karro sa...

Det låter som en bra idé det!