fredag 15 augusti 2008

Byta jobb?

Idag fick jag reda på att jag har chansen att byta jobb inom jobbet. Ett jobb som är måndag till fredag, alla helger ledigt. Nu är frågan, ska jag byta? Vilka är fördelarna och vilka är nackdelarna?
Fördelar:
- Jag blir ledig alla helger, även storhelger som jul, nyår, påsk o.s.v
- Jag kan börja samåka med min man, vilket betyder mindre bränslekostnader.
- Behöver ingen barnvakt på helger när Conny spelar
- Man kan göra nåt en helg utan barnen, utan att få dåligt samvete för att man skaffar barnvakt den enda helgen man är ledig
- Man måste börja veckohandla, då kanske man köper mindre onödigt
Nackdelar:
- Mindre lön pga inga helger ( men pengar är inte allt)
- Barnen måste vara på dagis hela veckorna
- Jag hinner aldrig göra ärenden på vardagar (bank, men det kan man göra över internet)

Jag ser att fördelarna är mer än nackdelarna, men det är kanske inte för evigt för hon som har jobbet nu går på mammaledigt i oktober och man vet ju inte när hon kommer tillbaka. Men faktiskt tror jag att det blir byte! Jag tycks bli kvar på jobbet ett tag till, jag kommer väl att jobba där när jag går i pension, vad det verkar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Byt jobb! Förlorad tid får du inte tillbaka, men mindre pengar kan du leva med :-)Tid är mer värdefullt än pengar...