måndag 25 augusti 2008

2-års trots på kommande

Ja, det verkar inte bättre än att även Elin tänker bli ett trotsmonster... Hon skriker som besatt, när hon inte får som hon vill. Hon blev just arg på mig, av någon orsak som jag inte vet, och hon försökte bita mig. Men till slut så bet hon allt vad hon orkade i armstödet, på stolen som jag sitter på. En till tjej som vet vad hon vill... Hur ska mitt liv se ut när dessa tjejer kommer i tonåren, jag bara undrar?!?
Igår hade vi besök av Emil och Anton med föräldrar. Emil kommer ju att bli min kommande svärson, säger Emma iallafall.. Nu är han ju bara min gudson, tänk vad trevligt om han blev min svärson också! Dom lekte snällt hela dagen och kvällen. Och Elin hade bara ögon för "Antat" eller bebis, som hon säger. Och han är så duktig, ålar sig fram i världens fart fast han bara är 1/2 år gammal. Tidiga pojkar hon har. Men jag är glad att mina flickor tog det lite lugnt med det.
Idag blir det bara att vara hemma och ta det lugnt, imorgon blir det väl att fara till Emil, så ska jag och Linda klippa varandra, denna gång tror jag att jag klipper lite mera... Sen onsdag ska vi till dagis och hälsa på för på torsdag börjar allvaret för flickorna också, tillbaka till dagis! Hoppas att det går bra och att inte det blir så mycket gråt på torsdag morgon.



Anton plutten är glad!

Inga kommentarer: