tisdag 12 augusti 2008

Shopping!

Imorgon åker jag till Uppsala för att shoppa lite, helt ensam! Skööönt! Annars har man en karl med som suckar och frågar när du är färdig, eller barn som är otåliga. Men nu får jag gå var jag vill, titta på vad jag vill, klämma och känna på vad jag vill, hur länge jag vill. Dessutom blir det som semester för mig, för jag har varit med barnen dygnet runt nu i 3,5 veckor och jag börjar känna att jag behöver lite egen tid. Nästan så man längtar tillbaka på jobb. Fast ändå inte riktigt...
Här hemma ser det ut som en bomb har slagit ner, för renoveringen är i full gång. Dessutom luktar det avlopp i hela huset, för vi har slitit bort toan på övre våningen och rören är blottade. Mindre mysigt. Nu hoppas jag att det går fort och att vi snart kan flytta upp till övre våningen. Men nästa vecka börjar vi ju som sagt att jobba och då är det bara kvällar och helger som man kan göra nåt, om man orkar. Det brukar vara så för oss, att vi börjar med nåt och sen blir det paus på typ ett år innan man tar tag i det igen... Jag hoppas att det inte blir så nu. Jag skulle ju kunna göra nåt när jag är ledig vecka-vecka, men vad kan jag göra? Gipsa väggar - nä, lägga golv - nä, tapetsera - njä.. Så det är väl bara målning och sånt pyssel jag kan fixa med. Och det dröjer väl innan det kommer till det stadiet.
Så här ser det ut på övre våningen i den föredetta toaletten. Ingen trevlig syn direkt...




2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag vet, efter 2 år har vi nästan fixat klart vår garderob. Men det blir nog fint när det blir klart :-)

Karro sa...

Säger som Camilla, att det blir snyggt när det blir färdigt istället. Ha det så skoj med shoppingen!