torsdag 7 augusti 2008

Dåliga nyheter...

Usch, idag fick min mamma dåliga nyheter per telfon. Alla kanske inte vet det, men min mamma fick cancer för 2 år sen i livmodern. Hon opererade bort den, men hade en liten knöl kvar på levern, eller njuren jag kommer inte riktigt ihåg, som dom inte kunde få bort. Men hon fick cellgifter och den försvann med det. Och hon har mått bra sen dess. Men hon har gått på regelbundna kontroller och var förra veckan och tog blodprov. Idag när dom var här och hjälpte oss tapetsera, ringde läkaren och sa att cancervärdet var högre igen och att hon måste röntga sig imorgon för att se vad som kan vara fel. Det är faktiskt deprimerande, man får såna hemska tankar, tänk om min mamma dör i cancer, det är alldeles för tidigt, hon är bara 62 år. Jag är inte redo att förlora henne ännu. Vad skulle jag ta mig till utan mamma? Nu rinner tårarna ner för mina kinder. Varför, varför? Jag hatar allt vad cancer heter! Jag håller tummarna för att det inte är något. Mamma jag älskar dig, även om jag inte säger det så ofta. Det var säkert 20 år sedan sist tror jag. Varför kan inte vi visa våra känslor i våran familj? Det har alltid varit så och då kanske det är svårt att ändra på det... Men jag hoppas allt ordnar sig, jag måste tänka så nu, jag orkar inte tänka på nåt annat sätt...

4 kommentarer:

Karro sa...

Fy så hemskt! Jag tänker på er och skickar en stor varm kram till dig!

Det är bara att höra av dig om du behöver prata eller hållas om lite,du har ju mitt telefonnummer.

Jessica sa...

Tack Karro! Det känns skönt att man har någon som bryr sig. Jag har ju min familj också förstås, men man vill inte visa barnen för mycket att man är ledsen och orolig..

Anonym sa...

Förstår att det känns i hjärtat med cancer spöket hängande över. Jag ska hålla allt tummar för att det ska gå bra. Krama dina underbara barn och krama din mamma.
Kram Milla

Anonym sa...

Håller tummarna för att allt går bra. Känner tyvärr väldigt många vars mammor har fått cancer, alla lever och mår bra nu i alla fall. Kram på dig