söndag 10 augusti 2008

Uppdatering om mamma

Mamma var då och röntgade sig i fredags, men hon fick iget definitivt svar. Röntgenläkaren hade inte tid att titta ordentligt på bilderna, men det han tittade så såg han inget. Men det kan vara nåt som sitter på någon hinna, så det blir förmodligen cellgifter. Hon får mer svar på onsdag när hon ska till läkaren på riktigt.
Idag sliter vi ut ett annat rum, som sitter bakom toaletten på övre våningen. Det har varit nån sorts skrubb förut. Vi tänkte först göra ett riktigt badrum där men nu har vi kommit underfund med att vi gör en utbyggnad på nedre våningen. Där gör vi sovrum för oss och sen gör vi det som vi sover i just nu till grovkök och badrum. Däruppe blir det ett hobbyrum för Conny eller datarum, vi får väl se. Sen byter vi bara ut toastolen och handfatet och förstås golv och väggar på toaletten där uppe. Den duschen vi har nu får väl duga så länge... Fast det är väldigt trångt och litet, så det gäller att inte bli för tjock nu :).... Fast å andra sidan har jag ju varit gravid och fått plats där så det ska väl gå ett tag till! På tal om vikt så borde jag verkligen gå ner i vikt nu. Jag skulle sätta på mig ett par jeans igår som jag inte haft på mig på hela sommaren, men jag fick inte fast dom... Bort med 7-8 kilo nu. Jag får väl lov att göra situps, cykla på min motionscykel ( som jag fick i 30 års present och har använt typ 2 gånger) och ändra min dåliga vanor, som att äta allt för mycket gott... Vi får väl se hur det går.


Se så fina blommor jag har i mitt land!


Min lilla prinsessa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för din mamma. Och för dig att du lyckas bli av med några kilo :-) Det är inte lätt att ändra sina vanor...