tisdag 1 juli 2008

Tandläkare - urrrrk...

Ja då har Emma klarat av tandläkaren för den här gången, lagat 4 hål. Stackarn vad hon har lidit. Igår va vi dit och lagade två hål och idag ett. Och tyckte jag synd om henne igår så tyckte jag än mer synd om henne idag! Hon led och grät hela tiden, spände sig så hon skakade. Sa hela tiden att hon ville åka hem, gulle lilla. Jag hoppas att hennes tänder håller lite bättre nu. Det är väl mest vårt fel i och med mat och sötsaker och så, för borstat tänderna har vi nog gjort. Men läsk och sen juice är ju inte heller bra. Hon dricker ju ingen mjölk och har aldrig varit förtjust i det heller. Ja vad ska man göra? Jag tycker faktiskt själv att det är fruktansvärt tråkigt att dricka bara vatten till maten, så vad ska inte ett barn tycka då? Jag har skämt bort henne båda dagar med att hon har fått välja en sak på Mattssons som hon fått köpa. För sakerna man får hos tandläkaren är ju ingen höjdare direkt. Man kan ju tycka att dom skulle kunna ha lite vettigare grejer som barn får när dom varit duktiga där... Igår fick hon en barbiedocka och idag fick hon kläder till den. Ja nu hoppas jag verkligen att vi slipper det där en lång tid framöver...
Elin har utvecklat sitt tal mer och mer. Härom dagen sa hon: dumma mamma... Ingenting man blir stolt över direkt, men hon lär sig mycket av storasyster förstås. Men hon kan nog säga mera också, som gasse = glass, meja bäj = mera bär, bada, dasa = trasa, boffa = farmor, moffa = alla äldre som mormor, morfar, extra farfar o.s.v.
Nej nu måste jag gå och göra nån nytta om det blir att byta sängkläder eller att städa Emmas rum, det får jag väl se... Suck, om man bara skulle få sova på nätterna, men nej, då får man dessa eviga hostattacker som kommer direkt när jag lägger mig ner. Jag tror att jag snart hostar ut lungorna....

5 kommentarer:

Karro sa...

Stackars lilla Emma! Jag kan dock skryta med att jag inte har haft ett enda hål ännu! Snart 23 år :)

Jessica sa...

Fy sjutton vad lycklig du är!!! Jag hade väl inte så många som liten, men med åldern har tyvärr tänderna blivit äldre och sämre också :(

Anonym sa...

Hejhej! Ville bara via att jag kikar in och läser hos dig. Vi har träffats nångång förut. Mina föräldrar är Gerd Och Leif i bonäs. Vi är på väg att flytta hem till Åland så fort gubben får jobb där. Kommer på semester den 14 juli så vi lär säkert ses nångång, om int annat i biden kanske =) Undrar hur gamla era barn är? Hälsa Conny så mkt oxå. //

Alexandra sa...

Min tös säger också dumma mamma!!! Man blir stolt =)

Anonym sa...

Satackars liten