lördag 28 juni 2008

Gnällig

Det är vad jag känner att jag är just nu. Allt suger och är trist. Månne det är vädret som gör att man känner såhär. Emma och jag var på kalas idag, 7-årskalas till ett par tvillingar här i byn. Då fick jag lite panik att snart ska jag också ställa till med kalas för Emma. Nåja, inte behöver väl det vara så jobbigt, bara det inte regnar då också, för att ha en drös med barn inne i det här orediga och ej färdiga huset känns lite tråkigt. Sovrum som är halvfärdiga och en dörr dit som inte går att stänga. Och eftersom hennes rum är på övrevåningen och köket där vuxna samlas är på nedre, så kan man inte ens hålla koll på dem. Det brukar alltid göras nåt hyss när hon har sina kompisar här och dom är däruppe. Klädkammaren brukar vara ett intressant ställe att vistas och det gillar inte riktigt jag. För där förvarar jag bl.a mina smycken.Det blir säkert bra.
Jag skulle helst av allt krypa upp i sängen med en bra bok eller en bra film, men det är en önsketanke idag. Min käre make är och spelar ikväll så det är bara att underhålla barnen själv så gott det går. Eller hålla isär dom när dom beter sig som syskon gör, och bråkar. Nej nu tror jag att det är dags att sära på dem vad det hörs!

1 kommentar:

Karro sa...

Det verkar som alla är lite gnälliga just nu... Men det är väl okej att vara det ibland.