torsdag 12 juni 2008

Vart tog värmen vägen?

Brrr, kallt och blåsigt. Nu vill ju jag ha värme när jag e ledig. Jag vill vara ute med mina barn i solen och inte behöva ha pälshalare på mig.. Det var ju så fint förra helgen varför kan det inte vara det nu? Men jag får väl se det positiva i det, för jag måste verkligen städa, och det är för jobbigt om det är varmt. Städa ja, hur ska jag få inspiration till det? Fast man städar och städar, och reder upp stup i kvarten, så syns det ingenstans.. Vi har helt enkelt alldeles för mycket saker överallt. Men hur ska man få bort det, slänga, visst men vad? Man tänker när man tittar på en grej att det kan ju vara bra att ha någon gång... Men hur många gånger använder man en sån grej då? Typ aldrig. Nåja jag får väl iallafall börja att byta sängkläder då iallafall. Och tvätta den där högen med kläder som aldrig minskar. Suck, det skulle bara vara skönt att få gå å kasta sig på soffan och se på tv istället. Vad känns mer lockande tror ni? Jag tror faktiskt att det blir soffan, iallafall en stund.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag vet hur det är! Här städar man och efter 2 timmar är det lika skitigt igen. Ungarna har hällt saft på nyskurat golv osv. Så det känns mest lönlöst att storstäda här hemma. soffan är skön =)

Karro sa...

Jag har också städat! Dammsugit och torkat golven bland annat och det blev riktigt fint. Nu ska det dock festas här fredag och lördag och så ska jag ha vovve på lördag så det hålls nog inte städat så länge här heller.

Kram.