torsdag 4 september 2008

Uppdrag!

Jag har fått ett uppdrag till bröllopet. Jag ska göra "sångblad". Jag börjar känna mig lite stressad, men det går säkert bra. Jag har det mesta jag ska ha, väntar bara på lite bilder på bruden och brudgummen. Jag hoppas dom blir nöjda med resultatet sen, jag vet inte om jag ska skicka en kopia åt dom eller om det ska bli lite av en överraskning...
Ja då var jag ledig en vecka igen då. Skööönt! Veckorna går så otroligt fort, jag tyckte jag just började jobbveckan. Det är ju i och för sig tur det.. Det är bara helgerna som går otroligt långsamt när jag är på jobb, men det är kanske bara en helg kvar, kanske två... Tyvärr går ju helgerna man är ledig alldeles för fort. Hur ska man kunna stoppa tiden? Jag känner mig så gammal just nu. Trött, hängig, fortfarande huvudvärk och kroppsvärk. Kanske är det borrelia? Det är några veckor sen jag hade en fästing på mig, men jag fick nog ingen ring runt, men det behöver man ju inte få heller. Svårt att veta sen. Sen har vi en ny tjej på jobbet, och hon är född -88. Herregud då fick jag panik och tänkte men då var jag 11 år. Och nu har jag snart jobbat på samma ställe i 11 år. Suck vart tog mitt liv vägen... Paniiiiiik!
Bara för att känna mig lite yngre tror jag att jag ska tatuera mig igen, bara studion öppnar här på holmen. Det blir kanske den här:



Sen tror jag att jag ska komplettera den jag redan har. En delfin ska kanske bli två..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm.. jag vet hur det är att känna sig gammal. När jag började jobba där jag är nu va jag 20 och näst yngst. Nu springer små 88:r om mig med och man står där och ska bossa över dessa. Står och pendlar mellan unga-singeltjejer-gänget och vi-som-är-äldre-och-skaffar-barn-gänget, och jag känner mig faktiskt mer hemma i det senare. På väg att bli gammal alltså. Hoppas det går bra med uppdraget, i min familj har man liksom inte förstått det här med att sjunga i onyktert tillstånd. Men dom får lära sig ;-)

Anonym sa...

Det var en jättefin fjäril =) jag ska oxå tatuera mig.. snart! =) jag tycker du ska överraska brudparet. Det brukar vara uppskattat, vi visste inte nånting om vårat eget bröllop, mer än det som skulle ske i kyrka och bordsplaceringen.. det var otroligt lyckat och jätteroligt. Och gammal ja, prata inte om det. Fyllde 28 här för en månad sen, det känns lite trist. Men vi har ju faktiskt åstadkommit en hel familj =) 2 vackra friska barn, det du =) snart flyttar vi!! lägenheten ska ut på hemnet.se idag. Och flyttlasset går av stapeln sista helgen i november. Längtar, åtminstone tills allt är uppackat o klart =) lagom till jul.. =) ha det gott. Hälsa Conny!