lördag 27 december 2008

Hårfärgning

är det på gång just nu. Känner att min utväxt är alldeles för grå just nu. Sitter nu med en violett färg i utväxten, som senare kammas ut i resten av håret. Jag vill vara lite klatchig den här årstiden som annars är så mörk och dyster. På sommaren spelar det inte så stor roll, då kan jag vara råttfärgad med lite ljusa slingor, men inte nu.
Igår var vi då till Finnö och hälsade på mormor Birdie och morfar Edvin. Mysigt! Glögg och pepparkakor, sen efter det kaffe med alldeles för mycket godsaker, som vanligt! Sen berättade morfar Edvin lite minnen från 2: värlskriget, vilket var väldigt intressant. Man har ju läst om det i skolan, men hur mycket av det kommer man egentligen ihåg? Och det skulle väl ha varit mer intressant om någon som varit med om det hade berättat det. För jag och historia gick inte ihop.. Det intresserade mig inte det minsta på den tiden!
Idag ska vi fara till Lemland och hälsa på Linda och Micke med familj. Vi blir även kvar där över natten, så alla kan ta sig ett glas vin och inte bara männen:)





1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag känner också oftast att jag vill färga håret på hösten och vintern. Har dock inte blivit av i år, delvis för att jag inte vill utsätta bebisen för kemikalierna. Vad söta tjejerna va för resaten och fikat på Finnö såg mysigt ut :-)