fredag 26 december 2008

Julen snart över...

.. och tillbaka till verkligheten. Nå, så illa är det väl inte, men det är så skönt att bara vara ledig och göra ingenting ibland. Annars när jag är ledig på helgerna så är det alltid en massa måsten. Då känner man sig inte ledig. Men igår var jag verkligen ledig! Gjorde så gott som ingenting annat än tvättade en maskin och vek undan lite kläder. Sen var det bara slappande i soffan och sängen med massor av gott! Tack så mycket snälla tomten för alla fina julklappar till både mig och mina barn! Emma och Elin var först lite rädda för tomten när han kom, men rädslan för att hämta paketen gick väl över efter ett tag för Emma. Elin vågade inte gå fram till tomten alls. Och Emma ville inte sitta i tomtens famn eller ge honom en kram.. Men jag kan förstå henne, för tomten såg väl lite läskig ut.. Masken är nog väldigt gammal och sliten, jag vet att hon sa redan förra året att tomten hade hål i ögat. Jag tror vi måste byta tomte till nästa år..
Idag ska vi på julkaffe till Connys mormor och morfar, det blir väl det enda idag, sen blir det väl slappande som igår!
Var ut en sväng igår och fotograferade lite frusna bilder, så lägger upp några. Ha en riktigt god fortsättning på julhelgen!











2 kommentarer:

Matilda sa...

Den med rosen var riktigt härlig! Jag älskar när det är sådär frostigt!

Anonym sa...

Vilka fina bilder!! Borde också ta mej i kragen och ta kameran med mej ut!

Gör som mig o mina systrar till nästa år-vägra tomte med mask:-)!! Vi ser alltid till att tomten inte har mask helt enkelt. Då är det ingen risk att barnen avslöjar att han inte är riktig heller :-)

Kram på er o gott nytt år