lördag 20 december 2008

Stress, stress, stress...

Varför har julen blivit bara ett stort stressmoment för mig? Så var det inte för några år sen. Det är väl också ett tecken på att man blivit äldre... Julen ska ju vara en avkopplande tid och inte tvärtom, men i och för sig är det väl inte julen som är stressig utan tiden före. Vad ska man köpa i julklapp och till vem? Jag har det mesta färdigt, det är bara åt mina föräldrar och till min make kvar. Och allt jag har kommit på att köpa till Conny har liksom skitit sig, antingen finns det inte eller så är det alldeles för dyrt! Så jag tror att han får vänta till efter jul och nyår innan han får en vettig julklapp av mig, om jag skulle ha möjlighet att få fara till grannlandet.
Idag ska vi iallafall få fara och hälsa på vår lilla gudson Emil och hans föräldrar. Min bror har ju flyttat in i sin nybyggda lägenhet, och jag är lite nyfiken hur det ser ut där, så vi åker in till stan idag och stillar nyfikenheten. Sen åker ju Emil och Fredrika till fastlandet för att fira jul, så vi måste överlämna julklapparna idag!

Lägger in en bild på mina små gullungar som somnade båda två i Emmas säng häromkvällen. Sötnosar!



Sen en bild på Elin som gosar med favoritkillen John!

3 kommentarer:

Matilda sa...

Jag försöker strukturera upp allt och släppa på kraven. Inga jobbiga måsten så släpper stressen.
Hoppas det lugnar sig!
Kram

Anonym sa...

kom nu på att emma en dag på daigset sa att "min mamma har visat var malvina bor, så kanske jag kan komma och hälsa på någon gång" (kommer inte ihåg ordagrant men ungefär så), så jag meddelande henne att det är bara att komma och knacka på och se om vi är hemma om ni har vägarna förbi. Ifall hon nämde något om det :-) hoppas att ni får en trevlig jul, jag känner också lite av denna stress du skriver om, tycker att det är hemskt att man "måste" köpa nåt bara för köpandets skull.. men man vill ju ha något åt alla...

Anonym sa...

Ja julen kan bli onödigt stressig. Jag går jämt och inbillar mig att jag ska vara någon slags wonderwoman och baka både det ena och det andra. Thomas satte stopp för mig när jag började snacka om både saffransbullar, julstjärnor, saffransskorpor, pepparkakor och pepparkakshus... Vem skulle ens äta upp allt? Är ju inte ens sugen på sött egentligen. Men det hör ju julen till liksom :-) Sött med tjejerna för resten.