måndag 1 december 2008

December..

vad tiden flyger iväg! Jag tyckte att det just blev november.. Jag hoppas tiden stannar upp lite snart, annars kommer jag inte att hinna med. Barnen är ju snart tonåringar om det inte stoppar upp snart!
Lilla-jul gick snabbt i och med dopet. Ett mycket fint dop, höll nästan på att få tårar i ögonen.. Och lilla Emil var som en ängel, snäll och glad! Han bara skrattade åt mig ett tag när jag stod och jollrade lite med honom. Han måste ha tyckt att jag var en knäppis.. Sötnosen!
1:a advent gick i städandets tecken, men nu får det va till julveckan tror jag (förutom den vanliga grovrengöringen), för det finns ingen vits med att städa, det ser ju likandant ut efter en timme igen. Med 2 underbara oredare i huset (eller 3 egentligen..) Fick ju inte så mycket hjälp av den äkta maken till en början och jag gick omkring och svor inombords, men när jag hade städat halva huset och knappt kunde räta på ryggen fick han dammsuga resten.
Håller på att bli förkyld igen, halsen är torr och svider.. Hoppas att det inte blir nåt mer, för jag vill verkligen fara på firmafest på lördag och ha lite barnledigt och tid för mig själv. Jag tycker faktiskt att det är på tiden att jag får vara lite för mig själv nu. Conny har varit borta och spelat flera helger nu och jag har fått ta hand om allt själv. Och inte fått göra nåt kul på länge. Så känns det iallafall.. Men det ska väl bli nån som blir sjuk så att jag inte kan åka, det är just min tur det...
Stolta föräldrar!

Stolta mor och farföräldrar:

Emils alla gudföräldrar:

En dunderfin doptårta:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin tårta och vad fina alla va :-) Städning ja, här hemma orkar jag inte vänta på att min man ska städa för det tar honom en timme att bara städa sovrummet så (så mycket skit är det inte därinne)... Ja han är noggrann men nån måtta får det väl vara?

Alexandra sa...

Ska du till Arken imorgon?? kanske ses =)