tisdag 14 oktober 2008

Scharlakansfeber?!?

Idag ska vi till Godby HC och ta ett halsprov för scharlakansfeber. När jag ringde och skulle boka tid så fanns det ju inte några tider utan det är jouren som gäller, och jag vet ju inte om jag orkar sitta där i flera timmar med barnen... Jag tycker verkligen det är dåligt med sjukvården här nu... Men det blir en sjukskötare som tar provet iallafall så får vi väl veta svaret om det är det eller inte. Hon jag pratade med så tyckte det lät som det iallafall, det värsta är att det börjar kännas som jag också har fått nåt. Min tunga svider och jag mår lite underligt..
Ringde till jobbet och sa åt B att jag inte kommer idag heller och då frågade hon sen hur det var med mina föräldrar. Och hur jag orkade, och om jag inte hade en klump i magen hela tiden. Hon slog huvudet på spiken. Det är väl så jag känner men jag vill liksom inte tänka på det, jag blockerar ut allt, tills någon frågar mig. Då brister det, även idag. Jag började gråta i telefon, men hon var jättegullig mot mig. Hon om någon vet ju vad det är att vara nära någon med cancer. Man kan ju liksom inte göra något, man bara står brevid och tittar på. Jag hade ju tänkt fara med mamma till Uppsala på lördag för att hälsa på pappa, men med dessa sjukdomar nu så vet jag inte om jag vill utsätta dom för den risken...
Varför skulle vi måsta bli sjuka just nu?!?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! En olycka kommer sällan ensam. Det måste va väldigt jobbigt med dina föräldrar just nu. Det är lättare att stänga känslorna ute än att hantera dom. Hoppas ni blir friska snart. Håller tummarna för hela din familj. Kram

Milla sa...

Hoppas att det inte är scharlakansfeber feber. Och hoppas att dina mamma och pappa blir bra. Krama i massor från Milla.
PS ge några till E och E också.

Anonym sa...

Skickar massor m kramar till dej o er!!! Håller bara tummarna att allt löser sej snabbt o på bästa sätt för alla!!

Angående kläderna: menar du verkligen att vi får ta dem?? Mot betalning förstås, men ändå...!!!
TACK snälla i så fall o jag kan väl plocka ut själv då o föra vidare sånt som vi inte tar. Det minsta jag kan göra...
Vilken summa pengar vill du ha för det??

Kram o sköt om er!!

Anonym sa...

skickar över styrkekramar till er alla men framförallt till dig. Hoppas verkligen att allt blir till det bättre snart. *Kraaam

Jessica sa...

Tack alla för ert stora stöd! Det värmer att veta att det finns människor som sänder mig en tanke ibland!
Erica Betala? Nej det behövs verkligen inte! Jag skulle ju som sagt ha skänkt bort dom gratis ändå! Jag är bara glad om någon får användning för dom. För det tycks bara komma pojkar i min bekantskapskrets nu!

Matilda sa...

Usch då! Hoppas hon och du blir friska snart!
Kram