måndag 13 oktober 2008

Stackars lilla Elin!

Min lilla Elin är sjuk. Men jag vet inte riktigt i vad... Hon har haft utslag som sagt i lördags och i natt har jag inte fått sova mycket. Hon har vaknat och gråtit hejdlöst och tröstlöst. Vill ha välling men kan inte dricka det. Det är som att ho skulle ha ont i munnen. Hon vägrar att dricka ur flaskan. Vi for till dagis i morse och när ja precis var inne i stan ringer telefonen. Elin spyr... Ahhhh Hjälp! Men på nåt sätt tror jag inte att det är magsjuka, kanske det är scharlakansfeber. Nu har hon sovit sen kvart i 8 typ. Helt utslagen stackars liten! Jag vill inte ha magsjuka igen, jag har ju haft det 2 gånger det här året redan.. Det är så jobbigt! Känner mig konstig i magen redan, men det är nog psykiskt som vanligt med mig... Hoppas det går över snart och hon mår bättre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åå, era stackare. Låter som vad vi kämpat m senaste tiden. Feber o ingen matlust. Speciellt vällingen ratad...
Som du beskriver Elin var Felicia första dagarna också. M henne funderade vi på 3-dagars febern,men vet inte riktigt.
Hoppas att lillskruttan piggnar i snabbt som ögat nu!!

Alexandra sa...

usch! Inte roligt alls hördö. Robin hade ju feber här, det var en febertopp sen var allt över =)